FŐOLDAL PERSPEKTÍVA VÁLLALKOZÁS ÖTLETEK FACEBOOK OLDAL

Milyen üzlet indítására elég egy fesztivál napijegy ára?

2019. július 10. 08:47 - MilliomosMillennial

milliomos-millennial-fesztival.png

Tombol a fesztiválszezon, tudatos fiatalokból azonban nincs hiány. Ma megnézzük, hogy egy fesztivál napijegy árából milyen vállalkozás elindítására lehet tőkénk. A cikk megírását az EFOTT inspirálta, ezért az ő áraikat veszem alapul. Vágjunk bele!

Mennyibe kerül egy nap bulizás?

Nem szeretném a nyers számokra pazarolni a karaktereket, ezért csak nézzük meg tételesen, hogy egyetlen nap fesztiválozás mennyi pénzt éget el. Nézzük a legjobb opciót, tehát nem alszol ott, viszonylag közel laksz a helyszínhez és brutális mennyiségű alkohol nélkül is jól tudod magadat érezni a barátaiddal.

  • Napijegy ára - 12.000 forint
  • Utazás vonattal - 3.000 forint
  • Ebéd a fesztivál területén - 2.000 forint
  • Három fröccs - 3.000 forint

Ahogy láthatod, nagyon szűkösen bántam mindennel, a saját tapasztalataimból kiindulva azért ennek a többszöröse is simán el tud durranni egy este alatt, azonban most a játék kedvéért feltételezzük, hogy ennyiből megúszod a dolgot. A végösszeg tehát legyen 20.000 forint, ebből kell gazdálkodnunk. Mire elég ez?

Milyen üzletet elindítani ennyi pénzből?

Online üzletet. Ügy lezárva, mehetünk is vissza a tópartra. Viccet félretéve rengeteg lehetőségünk van ekkora büdzséből is ha tisztában vagyunk a lehetőségeinkkel. Nyilván ha van valamilyen eladható képességünk (programozói tudás, grafikai tervezésben szerzett tapasztalat stb.) akkor a legegyszerűbb ha ennek készítünk egy weboldalt valamilyen netes szerkesztővel (WordPress, Wix stb.) és utána ezt a képességünket értékesítjük. Egy domain név ára olyan 3.000 forint körül mozog, egy webtárhely éves díja olyan 12.000 forint ha olyat szeretnénk amihez jár egy kattintásos WordPress telepítő. A maradék ötezer forintot költsük arra, hogy Facebookon vásárolunk néhány releváns kedvelőt (hirdetések által) az oldalunkra, kezdjünk el napi szinten kommunikálni és indulhat is a szekér. Ez a verzió nem bonyolult, valószínűleg ha valamiben igazán jó vagy akkor ezt az opciót más el is játszottad, ezért a továbbiakban nézzünk olyan opciókat amik nem igényelnek szaktudást. 

Webshop - kis büdzséből

Egy webáruház indításához ma már mindenkinek van pénze. Mindenképp valamilyen bérelhető megoldást kell keresnünk, ahol nincs szükség arra, hogy egy összegben kifizessünk milliókat egy egyedi fejlesztésű webshopra. A legnépszerűbb külföldi megoldás a Shopify, ennek a havidíja olyan 9.000 forint körül van, ehhez még kell vennünk egy domain nevet 3.000 forintért, a maradék pénzt a fenti példához hasonlóan költhetjük hirdetésre. Hazai szolgáltatók közül az Unas és a Shoprenter vezetik a piacot, mindkettőnek 5.000 forint körül kezdődik a havidíja. Ennyi pénzből tehát eljutunk arra a pontra, hogy össze tudunk magunknak kattintgatni egy webáruházat. Mindenhez van már oktatóvideó a neten tehát nem lehet kifogás, hogy nem értesz hozzá. Körülbelül 2-3 hétvégét kell rászánni és már jöhetnek is a vásárlók. 

Oké de mit áruljak? Remek kérdés, a válasz pedig rendkívül egyszerű: épp amit kíván a piac. Itt a fesztiválszezon, ilyenkor fel lehetne húzni egy szezonális boltot ahol fesztiválhoz való kiegészítőket árulsz. Karácsony előtt rá lehet menni az ajándékokra, február 14 előtt pedig az extrém nagy kiszerelésű kondomokra és ajándéktárgyakra. Nyilván viccelek, érted a lényeget. A lényeg, hogy ha nincs pénzed akkor mindenképp olyan termék forgalmazásába akarj belekezdeni amire vagy hatalmas igény van és a piac egy százalékát ha elhozod akkor is rendben vagy anyagilag (a szezonális termékek jellemzően ilyenek) vagy olyan dolgot tudsz behozni az országba amit más még nem árul olyan minőségben vagy olyan áron mint te. 

Mi van az árukészlettel? Szerencsére nem 2005-ben járunk, így emiatt sem kell aggódnod. A szó amire a cikk elolvasása után rá kell keresned a dropshipping. Ez lényegében annyit jelent, hogy van egy gyártó vagy a gyártónak valamilyen partnere akivel te szerződsz és rendelés esetén ők intézik helyetted a szállítást. Shopify esetén egyébként erre van teljesen automatizált megoldás több is, az egyik legnépszerűbb az Oberlo. Regisztrálsz, az útmutató szerint végigkattintgatod a lépéseket, összekötöd a webáruházadat és a többmillió termék közül csak kiválasztod, hogy melyiket szeretnéd a boltodba integrálni. Ha érkezik egy rendelés akkor azt automatikusan továbbítja a rendszer a dropshipping partnered felé aki az ő saját árukészletéből elintézi a szállítást a te nevedben. Vagyis a vevő örül, látszólag tőled is érkezik a csomag, neked viszont nem kell foglalkoznod sem árukészlettel sem szállítással. Nyilván ha magadnak intézed ezeket a dolgokat akkor jóval több marad a zsebedben viszont több befektetést is igényel az elején. 

Marketing? Tartalommarketing. Erre keress rá, teljesen ingyen van, a nulláról is el tudsz vele indulni és néhány hónap alatt már eljuthatsz vele arra a szintre, hogy önjáró legyen a dolog pénzügyileg. Erről nem szeretnék regényt írni, keress rá a szóra és annyi anyagot fogsz találni a neten (angolul: contect marketing) amennyit több év alatt sem fogsz tudni elfogyasztani. A kulcs: csináld. 

Influencer márka

Magyarul olyan YouTube csatorna (vagy blog, instagram fiók stb.) amely véleményt formál. Ha rendkívül jól főzöl akkor indítsd főzős csatornát, ha szeretsz játszani akkor kezdj streamer karrierbe, ha animálni imádsz akkor készíts valamilyen műsort ami ezzel kapcsolatos. Ha azt szeretnéd, hogy nézzenek és bevételi forrásként szeretnél erre tekinteni akkor mindenképp kutatással kezdj. Nézd meg, hogy épp miből van hiány a magyar piacon (főzős csatornából egyébként pont igen) és fókuszálj arra. Az elején nem kell, hogy szuper legyen a minőség, állítsd a polc szélére a telefonodat, egy pár generációval ezelőtti iPhone vagy akármilyen felsőbb kategóriás telefon már képes olyan minőségű videó készítésére amivel el tudsz indulni. A lényeg, hogy legyél hiánypótló, legyél a "szakértője" az adott területnek ahol videókat kezdesz készíteni. Ha érdekes az életed akkor kezdhetsz vlogolni is, abból is még bőven van hely a piacon. 

A 20.000 forintot itt használd eszközvásárlásra. Vegyél állványt a telefonodhoz, vegyél egy olcsó csiptetős mikrofont, 10-20 dolláros képzést amiből megtanulhatsz vágni (Udemy nevű oldal rendkívül hasznos). Az induláshoz nem kell több, a befektetésed pedig az első céges együttműködésből többszörösen megtérül. 

Partnermarketing üzlet

Ez annyit jelent, hogy cégek számára közvetítesz vásárlókat. Például fentebb említettem a Shopify szolgáltatását, nekik is van affiliate oldaluk (magyarul partnermarketing). Ha most írnék 10 cikket a rendszerük működéséről és minden hivatkozás az én partnerkódomat tartalmazná akkor minden regisztráció után valamekkora részesedést kapnék. Vagyis ha jól írsz, érdekes és értéket előállító tartalmat készítesz akkor tudsz vele pénzt keresni. Blogot körülbelül bármiről indíthatsz, a kulcs itt megegyező mint az előző példánál: nézd meg mire van igény. Ha az embereket épp érdekli a vállalkozás akkor keress ehhez partnereket, írj róla cikket, adj értéket, építs magad köré márkát. Ha valóban értékes a tartalom amit előállítasz, vagyis okosabb lesz tőle az olvasó akkor menni fog ez is. Keress magyar és angol partnereket is, van mindből kismillió. 

A büdzsét itt költsd hirdetésre. Hozz létre közösségi média oldalakat, hiszen ennek az üzletnek a sarokköve a látogatottság. Facebook, Instagram, üzleti tartalom esetén LinkedIn alap. Amelyiken épp a legolcsóbb hirdetni (mostanában jellemzően Instagram), ott szerezd meg az első 100 követődet. Ha jó a tartalmad akkor onnantól az elején lassacskán de elkezd majd beindulni a dolog. Havi költséged itt egyébként nincs is, tehát gyakorolni talán az egyik legjobb opció. Később persze terjeszkedhetsz saját weboldalra illetve költhetsz milliókat is hirdetésre az évek alatt, másodállásként elindulni viszont konkrétan fillérekből is tudsz. 

Fontos: ne várj azonnali sikert. 

A vállalkozás nem arról szól, hogy ma elindulsz és holnap már pincér szolgálja fel neked a bundáskenyeret. Írtam már korábban a három legnagyobb mítoszról a vállalkozásokkal kapcsolatban illetve arról is, hogy milyen attitűdre lesz szükséged ahhoz, hogy sikereket tudj elérni. Egy biztos: nagyon nem egyszerű vállalkozni. Ha viszont kitartó vagy, hajlandó vagy tenni a céljaidért és nem sajnálod beleölni az időt és az elején akár el is bukni néhány alkalommal akkor mindenképp neked való ez az út, elindulni pedig ahogy a mellékelt ábra mutatja nincs szükséged milliókra. Fogyassz rengeteg szakmai tartalmat, inspirálódj és ami a legfontosabb, hogy ne csak álmodozz róla hanem csináld is. Egy fesztiváljegy ára is elég lehet egy próbálkozáshoz, ha elsőre nem is sikerül, biztosan tanulni fogsz belőle. Legyél nyitott, tanulj rengeteget és idővel ez fogja garantálni a sikeredet. Az első néhány vállalkozásod pedig nem baj ha csak eszköz és nem cél. Lehet, hogy egy étterem vezetése van egy véredben, ehhez viszont pénzre van szükséged. Nagyobb tőke megszerzéséhez pedig ez a legjobb opciód. 

Ha érdekel a vállalkozás és a sikeres élethez szükséges látásmód akkor mindenképp kövess facebookon és inspirációért látogass meg instán is. Segítek megváltoztatni az életedet a következő 12 hónapban. Hajrá! 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://millennial.blog.hu/api/trackback/id/tr4114935750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása