FŐOLDAL PERSPEKTÍVA VÁLLALKOZÁS ÖTLETEK FACEBOOK OLDAL

Mi az első lépés egy kis költségvetésű vállalkozás indításához?

2019. július 29. 13:48 - MilliomosMillennial

mm-community.png

Ahhoz, hogy ne fulladjon ki az ambíciód az első néhány hétben, tisztáznunk kell a cikk témájául szolgáló körülményeket. Azt már korábban megbeszéltük, hogy a vállalkozás nem móka és kacagás, pláne az elején. Rengeteget kell majd dolgoznod viszont a jó hír az, hogy mára már csak mítosz, hogy egy kis vállalkozás beindításához sok pénz kellene. Az igazság az, hogy ha van egy okostelefonod vagy számítógéped akkor a mai napon el tudsz kezdeni dolgozni azon az ötleteden ami 2-3 év múlva a megélhetésedet jelentheti. Nézzük hogyan!

Tartalommarketing a gyakorlatban

Az első lépés amin akár ma is elkezdhetsz dolgozni az a közösségépítés. Ha van terméked, ha nincs - valakinek el kell majd adnod a jövőben ha pénzt szeretnél, függetlenül attól, hogy fizikai termék forgalmazása lesz a piacod vagy szolgáltatás. A tartalommarketing B2B (Business To Business) és B2C (Business To Consumer) is működik, tehát magánszemélyek és cégek részére is tudsz így kommunikálni. Az, hogy te most ambíciózus fiatalokra (sziasztok!) vagy milliárdos cégvezetőkre célzol nem számít, ez a stratégia mindenhol működik. 

Oké, de miről is van szó pontosan? Múltkor írtam neked róla, hogy mikor piacra lépsz, két lehetőséged lesz: vagy mindenkire célzol vagy egy szűk célközönségre. Neked mivel nincs sok pénzed, az utóbbi lesz a nyerő stratégia. Választanod kell tehát egy célközönséget, egy szűk piaci szegmenst (niche) amelyen a legtöbb értéket fogod tudni adni a leendő vásárlóidnak. Ez tényleg bármi lehet. Ha ruházati cikkeket szeretnél majd forgalmazni akkor választhatsz célközönségül 18-24 közötti terhes nőket, ha a játékok világa érdekel és azon belül szeretnél majd valamit alkotni akkor belőheted célközönségnek a 16-20 közti budapesten élő fiúkat akik Fortniteot játszanak. Ezek példák, csak azt szeretném szemléltetni, hogy milyen szűk metszést kell keresned. 

Hogyan válasszak ilyet? Egyszerű: nézd meg, hogy mi az a téma amit imádsz. Optimális esetben nem csak azért vállalkozol, mert sok pénzt szeretnél csinálni, hanem azért, mert szabadságot akarsz. Ha valamit utálsz csinálni és csak a pénz motiválhat az adott dolog elvégzésében akkor olyan rengeteget nem fogsz javítani az életminőségeden, érdemes tehát a passziód, a hobbid köré szervezni a vállalkozásodat. Nézd meg, hogy mi az a téma amiről ha most leülnénk akkor 5 órát tudnál mesélni nekem úgy, hogy téged felvillanyoz már az is, hogy beszélhetsz róla. Mindegy, hogy ez smink, játék, kétkörmös csapágylehúzó. A lényeg, hogy szeresd.

Hobbiból vállalkozás. Ez a célod. A jó hír, hogy nem kell tudnod ebben a pillanatban azt, hogy pontosan mivé fog kinőni a dolog. Nem kell tudnod, hogy 3 év múlva hogyan fogod monetizálni (hogyan fogsz belőle pénzt csinálni). Az egyetlen dolog amit ki kell találnod, ki kell tapasztalnod, hogy mit szeretsz. A tartalommarketing itt jön képbe. Röviden a célod az, hogy a hasonló passzióval rendelkező embereket egy kalap alá szervezd. Szeretnéd elérni, hogy 2 év múlva, mikor végre kitalálod, hogy a szenvedélyedet hogyan tudod praktikus módon vállalkozássá formálni, legyen már egy közönséged aki figyel rád. Azt akarod, hogy legyen 3-4-5-10 ezer ember akit érdekel amit mondasz. Ezt nem nehéz elérni ha passzióval beszélsz valamiről, mert mindenkit (téged is) feltölt energiával mikor látod valakin, hogy imádja az adott dolgot amiről ír vagy beszél. 

Miért és hogyan?

A válasz itt sem ördögtől való. Mivel kevés pénzed van, a reklámozásra fordítható büdzséd alacsony, ezért olyan megoldást keresünk a leendő terméked vagy szolgáltatásod eladására ami nem kerül egy forintba sem. Lehet, hogy 2 év múlva kitalálod, hogy a sminkelés iránti rajongásodat egy különleges japán sminkeket áruló webshopként tudod megélhetéssé formálni, viszont ha nincs tőkéd akkor hiába. Ez azonban csak egy feladat, ezért beszélünk erről a témáról. A legjobb kis költségvetésű marketing eszköz jelenleg az, ha közösséget építesz egy adott témakör köré. 

Milyen módjai vannak ennek? Lényegében bármi ami kommunikáció az megfelelő lehet. Első lépésként meg kell nézned, hogy kik azok akiket a témád érdekel és ők hol találhatóak meg online. Nyilván ha a hobbid a Fortnite, akkor a célközönségedet Facebookon, Instagramon fogod elérni. Ha milliárdos cégvezetőket érintő témáról akarsz kommunikálni akkor át kell sasszéznod a LinkedIn felületére vagy indítanod kell egy podcastet. A lényeg: légy praktikus. Nézd meg, hogy amit imádsz azt kik imádják még: ők lesznek a vásárlóid. Meg kell tudnod, hogy ők hol és milyen formában kommunikálnak és oda kell beillesztened a tartalmadat.

És ez működik? Röviden: igen. Hosszabban ha akarsz akkor a "content driven marketing" keresőszót beillesztve tonnányi szakmai cikket fogsz találni a témában, én nem akarlak száraz számokkal fárasztani. Egy a lényeg jelenleg, hogy kezdj el kommunikálni, bárhogyan. Indíts egy blogot, kezdj el közzétenni hetente egy podcastet, kezdj el YouTube videókat gyártani, készíts témába illő mémeket, írj nagyon ütős szakmai cikkeket. A lényeg, hogy kezdd el felépíteni a közönséget magad köré akik később a pénzükkel fogják meghálálni a befektetett munkádat.

Példaként egyébként tekinthetsz erre a blogra is. Nekem is pontosan az a célom mint most neked. Egy téma, egy érdeklődés köré szervezek embereket akik számára ha szeretnék akkor el tudok adni képzéseket, szakmai könyveket, bármit. Egy dolog legyen mindig a szemed előtt: adj át a lehető legtöbb értéket ingyen. Ez lesz a kulcs közép- és hosszútávon. Ha az emberek mától számítva 2-3 évig folyamatosan ingyen kapnak tőled olyan tartalmat amely hozzáad valamit az életükhoz akkor mikor végre eléjük rakod a termékedet vagy szolgáltatásodat akkor rendkívül egyszerű dolgod lesz az eladásával. A legjobb pedig, hogy ezen azonnal el tudsz kezdeni dolgozni, teljesen ingyen. Fektess időt magadba, fektess időt a jövődbe és kezdj el kommunikálni abban a témában amit imádsz. A hét második felében azt is megmutatom, hogy ezt hogyan teheted eredményesen, hogy a nulláról a lehető legtöbb releváns embert érj el a tartalmaddal. 

A cikk lezárását pedig már ismerheted. Ha nem akarsz lemaradni akkor facebook, instagram és ha extra jófej vagy akkor szólsz egy barátodnak is, hogy alakul itt valami aminek a részese szeretne lenni. Eredményes hetet! :)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://millennial.blog.hu/api/trackback/id/tr1714985112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása