FŐOLDAL PERSPEKTÍVA VÁLLALKOZÁS ÖTLETEK FACEBOOK OLDAL

Hogyan készíthetsz olyan tartalmat amely biztosan felrobban?

2019. augusztus 03. 21:41 - MilliomosMillennial

mm-socialmedia.png

A legutóbbi írásomban említettem neked, hogy a közösségia média az egyik legjobb barátod lesz, ha szeretnél kevés pénzből elindítani egy vállalkozást, vagy adott esetben csak szeretnél valaminek visszhangot generálni. A szöveges posztok vagy blogok (mint ez is) egy rendkívül jó mód erre, azonban nem mindegy hogyan csinálod. Ha rossz tartalmat állítasz össze akkor a vállalkozásod sosem éri el a célközönségét és az általad fontosnak tartott ügyek sem jutnak el a "kritikus tömeghez". A (jól) posztolni tudás egy olyan eszköz lehet a kezedben amelyet használva kifacsarhatod a közösségi média által nyújtott előnyöket. A mai cikkben megmutatom neked, hogy én hogyan építettem az évek alatt több olyan blogot amely az ügyfeleimnek kezdő milliókat, nekem pedig összesen több mint ötmilliárd elérést jelentettek. 

Érzelem > érvek

Bármennyire szeretnénk tagadni és akárhogy törekszünk arra, hogy a döntéseink tudatosak legyenek, az emberek döntő többsége érzelemből cselekszik. Ezt persze számunkra igazán fontos területeken már le tudjuk győzni (jó példa erre a plastic free july), viszont azokon a területeken ahol nem látjuk be a döntéseink súlyát (ilyen például a tartalomfogyasztás) szimplán az alapján döntünk, hogy mi vált ki belőlünk érzelmet. Ha például ennek a cikknek azt a címet adtam volna, hogy "a PAS-modell hatása a döntéseinkre" akkor biztosan nem kattintod le, mert semmilyen érzelmet nem váltott volna ki belőled. Az viszont, hogy hogyan posztolhatsz jól a neten biztosan érdekel, ékes példája ennek az, hogy olvasod ezt a cikket. A két cím ugyanarról szól, mégis az egyik érdektelenségbe fulladt volna, a másikat pedig épp olvasod. Mi a különbség?

Figyelem három másodperc alatt

Nem körülbelül, hanem maximum ennyi időd van arra, hogy az olvasóból valamilyen érzelmet válts ki. Ha ezt nem teszed meg akkor elkattint, elgörget. Röviden: nem éred el vele a célodat. Bármilyen komoly vagy szakmai témáról van szó, általában maximalizálni szeretnéd azt, hogy hány emberhez juttatod el az üzenetedet. Ehhez vannak trükkök, most megmutatom neked a legeredményesebbet. Évek óta alkalmazom üzleti blogok, szakmai cikkek és bulvárosabb jellegű dolgok írásához is.

A kulcs az olvasódhoz: jó cím és kép

A címen, képen és az első bekezdéseden múlik, hogy a tartalom amit készítettél mennyire lesz eredményes. Az első bekezdés (jó) megírásáról kicsit később lesz szó, először nézzük meg a legfontosabb kombót amivel érzelmet válthatsz ki: a jó cím- és képválasztás. Bármilyen témáról írsz, ha a célközönséged nem kizárólag az adott szakmában jártas emberekre, hanem laikusokra is kiterjed akkor fontos, hogy betarts néhány szabályt. A legfontosabb és leggyakoribb hiba, hogy feltételezed, hogy az emberek tudják, hogy mi az amiről írni készülsz. Ez egész egyszerűen nem igaz. Az emberek nem tudják, hogy mivel foglalkozol. Ha tudják is, fogalmuk sincs róla, hogy az életüket hogyan teheti egyszerűbbé, jobbá, gazdagabbá ez a dolog. Ezért a jó címválasztás kulcsa az, hogy az adott témából kiemelj valamit ami az ő életét valamilyen módon eredményesebbé teheti (például jobban tud tőle posztolni) és azt kell a címbe fogalmaznod. 

A címed körülbelül 40-60 karakter legyen, ez a legoptimálisabb. Idővel érezni fogod, hogy mi az a séma amely működik, a kezdetben viszont nyugodtan használj cím sablonokat. Mutatok néhányat.

  • [Probléma?] - Nem tudsz megélni 47 ezerből? 
  • [Hogyan?] - Hogyan élhetsz meg 47 ezerből?
  • [Elkerülés] - Megélhetés 47 ezerből, koplalás nélkül.
  • [Hozzáértés] - Hogyan él meg 47 ezerből ez a borsodi nő?
  • [Véglegesség] - Ettől a cikktől 47 ezerből fogsz élni havonta.
  • [Toplista] - 10 legjobb módszer, hogy megélj 47 ezerből.

Fogd meg a saját témádat, szedd ki belőle az olvasód számára érdekes kérdést amit megválaszolsz és illeszd bele a sablonok egyikébe. Ez működni fog, az első 100 cikk után pedig azt is érezni fogod, hogy mikor térhetsz el tőle. Azt javaslom, hogy az elején menj biztosra, használd ezeket. A cikkedhez választott kép képaránya 1.9:1 legyen és minimum 1200x630 pixel. A méretarány pontosan ekkora maradjon, így fog a legjobban megjelenni a közösségi felületeken. Ha szeretnéd elolvasni ennek a miértjeit akkor keress rá a "facebook open graph" keresőszavakra, egyelőre viszont egyszerűbb ha csak használod és kész. A képed legyen színes, figyelemfelkeltő, akár picit túlszaturált. Legyen ingergazdag és kapcsolódjon a témádhoz.

Az első bekezdésed

Az első 15 másodperced célja mindig az legyen, hogy érzelmi kapcsolatot teremts közted vagy a terméked és az olvasó között. Ehhez én a szövegírás egyik legélesebb kardját, a PAS modelt ajánlon. A rövidítés jelentése Problem - Agitate - Solve. Mondd el az olvasónak, hogy mi a probléma amivel jelenleg küzd az életében. Fogalmazd meg, hogy mi az ami az életét nehezebbé teszi (rossz szövegeket ír, nem jól öltözködik, akármi). Ez legyen összhangban a címeddel. Nézd meg például ezt a cikket. A címben megfogalmazom neked, hogy milyen problémát oldunk meg, majd a bevezetésben hivatkozok erre, ezzel felkeltem a figyelmedet. Ha emghatároztad a problémád (Problem) akkor fejtsd ki néhány mondatban, hogy mi lehet ennek a következménye (Agitate). Például a rossz öltözködésnek (ha divatról írsz) következménye, hogy nehezebben ismerkedik, elutasítják a randikat és így tovább. Ha ezt is elmondtad neki akkor mondd el az olvasódnak, hogy mivel fogod megoldani ezt a problémát (Solve). Ha olyan szöveget írsz ami terméket akar eladni akkor nyilván ez a terméked lesz, ha egy cikket akarsz végigolvastatni valakivel (mint most én) akkor a cikked oldja meg. Nézd meg az első bekezdésem, ezt alkalmazom.

A bejegyzésed többi része

Legyél gyakorlatias. Ne húzd sokáig az időt, amit elmondasz próbáld történetbe foglalni. Én például az évek során sok olyan cikket írtam ami szakmailag kifogástalan volt, viszont az emberek mégsem olvasták szívesen. Az emberek szeretik a történeteket, valószínűleg te is jobban kedveled ha személyes tapasztalatokon keresztül osztják meg veled, hogy egyes dolgok hogyan tehetik jobbá az életed egyik területét. 

Az irányelv mindig a következő: maradjon könnyen érthető, gyakorlatias és jól szerkesztett. Ne használj túl sok szakzsargont, ha mégis akkor magyarázd meg. Adj át minél több értéket, ne csak dobálózz közhelyekkel, a mondandódat pedig oszd kisebb egységekre, mint én ezt a cikket. Ennek fogok írni később a pszichológiájáról, azonban most valószínűleg csak a gyakorlati dolgokért vagy itt, ezért nem is húzom tovább az idődet. 

Összefoglalva:

  • Néhány, 40-60 karakteres, ütős cím
  • Színes, figyelemfelkeltő, nem unalmas kép
  • Érzelmi bevonódás az első bekezdésben
  • Kis egységekre bontás, minél több érték átadásával

Ha van már megírt cikked akkor oszd meg velem a kommentek között facebookon vagy instán privát üzenetben és néhány napon belül válaszolok neked, hogy mit csinálhatnál jobban. Ja és legyél jófej, kövess be. :) 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://millennial.blog.hu/api/trackback/id/tr5214993806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása